Heb je een bedrijfspand zonder gevelreclame? Weet dan dat het een gemiste kans is op herkenbaarheid en het acquireren van nieuwe klanten. Dat wil je niet als ondernemer! Lees daarom snel door en ontdek welke mogelijkheden er voor gevelreclame zijn.
Doosletters
Doosletters zijn een van de meest toegepaste vormen van gevelreclame. Doosletters worden ook wel 3D letters genoemd. Het is een wat dikkere letter waarin verlichting in gemonteerd zit. Op die manier blijft je reclameboodschap ook zichtbaar als het donker is geworden.
Tip: Veel bedrijven plaatsen doosletters op hun gevel om hun bedrijfsnaam te communiceren. Maar dat is eigenlijk niet waar je doelgroep in geïnteresseerd is. Natuurlijk zorgt je bedrijfsnaam voor herkenning en mag hij niet ontbreken op de gevel. Maar nog veel belangrijker is de toegevoegde waarde van je bedrijf.
Welk probleem, oftewel welke behoefte, los je op met je producten of diensten? Zorg dat die informatie ook terugkomt in de reclame op de gevel.
Spandoeken
Spandoeken zijn de perfecte oplossing als je regelmatig een andere boodschap via gevelreclame wilt communiceren. Door een aluminiumframe op de gevel te laten monteren hoef je alleen steeds het nieuwe spandoek op te hangen. Spandoeken zijn dus ideaal en een relatief goedkope vorm van gevelreclame.
Lichtbakken
Met name in de retail zijn lichtbakken populair. Je kunt ze namelijk haaks op de muur monteren waardoor je al van ver het winkelende publiek kunt bereiken. Lichtbakken bestaan uit één geheel en zijn verkrijgbaar in allerlei vormen. Van rechthoekig tot rond en ook de meer bijzondere vormen, zoals kubussen, zijn verkrijgbaar.
Freesletters
Freesletters zijn een zeer stijlvolle vorm van gevelreclame. Dat komt omdat ze van RVS zijn gemaakt en bijzonder dun zijn. Freesletters zijn alleen indirect te verlichten. Maar vergis je niet, het ziet er zeer sfeervol uit als je de letters met behulp van led spots van onderaf verlicht.
Aandachtspunten bij gevelreclame
Tijdens de inleiding van dit artikel hebben we al even benoemd dat het belangrijk is om goed na te denken over de boodschap die wilt communiceren en je je dus niet beperkt tot je bedrijfsnaam.
Daarnaast is het van belang om voor de juiste materialen te kiezen. Kies bij voorkeur voor materialen van hoge kwaliteit die lang mooi blijven en niet snel verkleuren. Een specialist in signing kan je hierover adviseren.