Blogsite voor Jan en Alleman!

Online

Jouw bedrijf aan de top

Elke nieuwe ondernemer is natuurlijk nog zoekende naar wat zijn bedrijf precies wil vertegenwoordigen. Hoe je overkomt op klanten, hoe jij je doelgroep zelf voor ogen hebt, hoe je je onderscheid van de concurrent. Je begint met een richting hierin, maar misschien blijkt daarna wel dat je product of service ergens in een heel andere hoek aanslaat. Da is het belangrijk dat je hier weer goed op inspeelt door juist die nieuwe doelgroep te geven wat zij willen, en hen zich te laten voelen alsof dat product of die service is bedacht met precies hen voor ogen. Kortom: het ondernemerschap pakt niet altijd uit zoals je het voor ogen had. Het is dus belangrijk om flexibel te blijven, én om te onthouden dat de klant koning is. Door middel van internet marketing en webanalyse is het nog makkelijker dan ooit om een compleet beeld te hebben van jouw publiek, waar ze jouw product voor nodig hebben en hoe dit in hun verdere leven past. Omdat je al deze data hebt over de bezoekers van jouw website, kun je hier precies op in spelen. 

Content marketing

Iedereen die op zoek is naar een product of service, of iets abstracters zoals bijvoorbeeld een oplossing voor een probleem, begint op het internet. Je typt in wat je wil of nodig hebt en gaat op zoek bij wat daar goed op aan sluit. Soms weet je precies wat je nodig hebt, soms presenteer je een probleem en wacht je tot je de oplossing vindt die je zelf niet kon verzinnen. Maar hoe bepaal je wat de juiste oplossing is, hoe bepaal je of iets is waar naar je op zoek was? Je ziet het al aankomen: door de juiste content. Dat wil zeggen, wat je leest en ziet op de website die je aanklikt moet overeenkomen met wat je zoekt of wat je nodig hebt. En dat is precies waar contentmarketing op inspeelt. Alle signalen die een klant ziet vanuit jouw bedrijf moeten aansluiten bij wat zij willen.

Search Engine Optimalization

Om te zorgen dat er uberhaupt klanten op jouw website terechtkomen, en het liefst natuurlijk zo veel mogelijk, kun je weer gebruik maken van inbound marketing. In tegenstelling tot content marketing speelt inbound marketing in op gevonden worden in de eerste plaats, en minder op wat er gebeurt nadat je gevonden bent.  Search engine optimalization, ook wel afgekort tot SEO, zorgt ervoor dat jij een van de eerste opties bent die een zoekende klant tegenkomt, wat de kans groter maakt dat ze ook uiteindelijk voor jouw product of service kiezen.